Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Ženy ve francouzském odboji za druhé světové války a jejich zobrazení ve francouzské kinematografii
Kopřivová, Daniela ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zobrazením žen ve francouzském odboji za druhé světové války ve francouzské kinematografii, konkrétně ve filmech Blanche et Marie (1985), Lucie Aubrac (1997) a Les femmes de l'ombre (2008). Každý ze snímků vyobrazuje jiné aktivity, kterým se ženy mohly během odboje věnovat. Práce se věnuje především tomu, jakým způsobem jsou ženy ve filmech vyobrazeny, zda se to shoduje s dochovanými příběhy odbojářek a na základě toho posuzuje, jaký mají filmy význam v paměti ženského odboje za druhé světové války. Práce prvně představuje základní informace o francouzském odboji, jeho vzniku a to, jak se zapojovaly ženy. Práce se dále věnuje už konkrétně ženám a představí příběhy některých odbojářek, na jejichž příkladě jde ukázat různorodost žen, které se do odboje zapojovaly. Jednotlivé filmové snímky poté práce stručně představuje a analyzuje, jak jsou ženy zobrazeny, zda je jejich zobrazení dostatečné na základě dochovaných příběhů a následně práce popisuje specifika aktivit žen z jednotlivých filmů. V závěru práce jednotlivé snímky porovnává za cílem odpovědi na to, jaký přínos pro paměť odboje jednotlivé snímky mají a zda je zobrazení žen ve filmech v souladu s dochovanými příběhy francouzských odbojářek. Klíčová slova Kinematografie, druhá světová válka, francouzský odboj, ženy,...
Neknižní výpůjčky ve vybraných českých knihovnách - průzkum efektivity
Svobodová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit podrobnosti o tzv. "neknižních výpůjčkách" v českých knihovnách, jejichž pestrost se v posledních letech rozšířila. V teoretické části bude zpracována problematika služeb knihoven, s akcentem na méně tradiční služby. Dále budou zjištěny výskyty a detaily neknižních výpůjčních služeb v českých knihovnách. Toto šetření bude provedeno dotazníkovou online formou. Ve vybraných knihovnách proběhne detailní šetření těchto služeb s cílem zpracování případových studií, využity budou statistiky služeb, strukturované rozhovory s knihovníky a uživateli a analýza designu a marketingu služeb. V závěru práce dojde ke komparaci případových studií a teoretické části a budou vyhodnoceny klady a zápory těchto služeb knihoven.
Využití reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Kopůncová, Ráchel ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím reklamních spotů ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je popsat didaktický potenciál práce s reklamními spoty a zjistit, zda s nimi učitelé ve výuce pracují, a jak na ně nahlížejí. V teoretické části práce je pojednáno o klíčových pojmech, které souvisí s touto problematikou, o využití reklamních spotů ve výuce z hlediska kritérií jejich vhodného výběru a výhod a nevýhod jejich zapojení do výuky. Předmětem praktické části je výzkumné šetření mezi učiteli na 2. stupni základních škol, kteří učí německý jazyk jako druhý cizí jazyk. Výzkum probíhal metodou dotazníkového šetření a expertního posouzení. Cílem bylo zdokumentovat aktuální situaci využití reklamních spotů ve výuce a na základě expertního posouzení didaktického zpracování dvou reklamních spotů objasnit, jak se učitelé k této problematice staví. Výsledky ukázaly, že 70 % učitelů využívá reklamní spoty ve svých hodinách, i když ne příliš intenzivně. Překvapivě častěji je využívají starší učitelé s dlouholetou praxí. Předložená didaktická zpracování by většina učitelů ve výuce využila. Klíčová slova: audiovizuální média, reklama, reklamní spoty, německý jazyk, základní škola
Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Tomíček, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
Vybrané eticky sporné aspekty referování českých audiovizuálních médií o organizaci Islámský stát
Randuška, David ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
V diplomové práci se zabývám reflexí audiovizuálních médií v České republice a jejich práci s událostmi teroristických útoků Islámský stát. Zaměřil jsem se na hlavní zpravodajské relace, které jsou nejreprezentativnějším materiálem k ucelení obrazu přístupu jednotlivých médií. V teoretické části se zabývám organizací Islámského státu a jeho symbiotický vztah s médii. Setkáváme se s novým fenoménem terorismu, který se dokázal adaptovat na nová média, sociální sítě a pracuje i s audiovizuální agendou. Snažím se přiblížit a načrtnout určitá etická úskalí západních médií a hledám na ně odpovědi podložené vybranou literaturou nebo současnými kodifikovanými normami (např. BBC Editorial Guidelines). Nové fenomény terorismu a mediální reflexe srovnávám se současnými sociologickými trendy a vytvářím terorismus a jeho práci v mediálním prostoru v tzv. tekutých časech. V praktické části se zabývám konkrétními událostmi teroristických útoků ISIS v Evropě a hledám eticky sporné aspekty v obsahu českých AV médiích. Na reliefu teroristických útoků hledám konkrétní body, které určité stanice dělají cyklicky dál. Na základě teoretické části se vedle jasně prokazatelných porušení etických principů soustředím i na eticky sporné aspekty, které nejsou primárně napadnutelnými, ale spoluvytváří současný zhoubný obraz...
Věda na síti: populárně naučné obsahy na YouTube
Friedrichová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejúspěšnějších populárně naučných kanálů kanály češtině angličtině Jejím cílem je popsat vybraná videa z obsahových, slovních, neverbálních i technologických prvků a určit ty , které jsou charakteristické pro online video. Bude nás zajímat i to, které prvky poutají pozornost uživatelů, vyvolávají emoce a pomáhají udržet jejich zájem. Teoretický rámec nám poskytnou dvě existující studie na téma populárně naučných videí na YouTube (Welbourne a Grant; obou případech se jedná o analýzu audiovizuálních obsahů prostřednictvím kvantitativních metod. Cílem této práce bude audiovizuální obsahů uživatelské komentáře a využít kombinace kvalitativních a kvantitativních metod - obojí by mohlo poskytnout nové poznatky o tomto relativně novém fenoménu. Z metodologie vychází výzkum videí z kvalitativní obsahové analýzy využívající principů obrazové a sémiotické analýzy. Komentáře byly analyzovány spíše kvantitativními metodami. V závěrečných kapitolách jsou výsledky výzkumu a dochází k jejich zasazení do širšího shrnutí inovací, kterými se internetové video a jeho konzumace liší od neinternetových médií Součástí je i krátká úvaha o budoucnosti popularizované vědy na
Neknižní výpůjčky ve vybraných českých knihovnách - průzkum efektivity
Svobodová, Iveta ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit podrobnosti o tzv. "neknižních výpůjčkách" v českých knihovnách, jejichž pestrost se v posledních letech rozšířila. V teoretické části bude zpracována problematika služeb knihoven, s akcentem na méně tradiční služby. Dále budou zjištěny výskyty a detaily neknižních výpůjčních služeb v českých knihovnách. Toto šetření bude provedeno dotazníkovou online formou. Ve vybraných knihovnách proběhne detailní šetření těchto služeb s cílem zpracování případových studií, využity budou statistiky služeb, strukturované rozhovory s knihovníky a uživateli a analýza designu a marketingu služeb. V závěru práce dojde ke komparaci případových studií a teoretické části a budou vyhodnoceny klady a zápory těchto služeb knihoven.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.